Vorig jaar om deze tijd besloten wij vanwege de corona pandemie de activiteiten voor Koningsdag 2020 af te blazen. Wie had toen kunnen bedenken dat dit voor 2021 weer zou gelden. Maar het is helaas niet anders. In deze Rondje Vleuten lezen jullie wat we nog wel kunnen doen.

Toen ik in 2013 het voorzitterschap van de Oranje Stichting Wilhelmina overnam van Henny Jacobse, heb ik aangegeven deze functie 10 jaar uit te willen oefenen. Ik zou dan in totaal bijna 25 jaar een bijdrage hebben geleverd aan de activiteiten van de Oranje-stichting. Mijn vrouw behoorde samen met twee andere vrouwen in 1999 tot de eerste vrouwelijke bestuurders van de stichting. Er werd destijds vanuit gegaan dat de partners ook een steentje bijdroegen aan de activiteiten van stichting. Mijn bedoeling was om in 2020 een opvolger te vinden en die in 2021 in te werken, zodat ik op Koningsdag 2022 afscheid kon nemen. Het vinden van een opvolger is vorig jaar gelukt, maar van inwerken is niet veel terecht gekomen, omdat onze activiteiten niet door zijn gegaan. In goed overleg is vorig jaar besloten om per 1 januari 2021 mijn voorzitterstaken over te dragen aan mijn opvolger. De belangrijkste reden hiervoor is dat hij vorm kan geven aan de aangepaste activiteiten van onze stichting in het tijdperk met corona. Uiteraard hoop ik dat we op termijn weer kunnen terugkeren naar onze traditionele activiteiten zoals Koningsdag op het Dorpsplein met de vrijmarkt en een feestband en het kerstdiner voor senioren. Ik wens mijn opvolger Michiel ten Haaf – die zich hieronder voorstelt – veel succes toe en dank mijn huidige bestuursleden, maar ook de bestuursleden waarmee ik in de afgelopen jaren heb mogen samenwerken, voor de prettige samenwerking. Ik wens het bestuur en de vele vrijwilligers veel succes in de komende jaren. Op naar het 100 jarig bestaan in 2026.

Henny Smorenburg

Hallo, ik ben Michiel ten Haaf. In januari ben ik Henny Smorenburg opgevolgd als voorzitter van Oranje Stichting Wilhelmina. Met mijn partner en drie kinderen, woon ik sinds 2008 in Vleuten. Daarvoor heb ik gestudeerd in Utrecht. Van de mooie en leuke feestelijkheden die in Vleuten georganiseerd worden, geniet ik al jaren. Vooral door het kleine, gezellige karakter, is dit iets wat ik en mijn gezin graag meevieren. Ik ben opgegroeid in Burg-Haamstede op Schouwen-Duiveland. Dit Zeeuwse dorp had een sterke oranje traditie, net zoals Vleuten. Met veel plezier denk ik daaraan terug. Ik doe dan ook niets liever dan de oranjetraditie in het mooie dorp Vleuten voort te zetten. Samen met het bestuur en de vele onmisbare vrijwilligers, hoop ik zo snel mogelijk, naast de andere activiteiten, een mooi koningsfeest en vrijmarkt te kunnen organiseren. Henny, ik wil je enorm te bedanken voor de fijne samenwerking en je grote jarenlange inzet voor de Oranje Stichting Wilhelmina.