Foto’s van Koningsdag beschikbaar!

Klik hier voor foto’s en hier voor de foto’s met dank aan Ger Wijtsma!  Verslag van U in de Wijk Leidsche Rijn door Evelyna de Beer!

Het hele dorp kleurde oranje op weer een mooie Koningsdag in Vleuten! Vele dorpsgenoten, maar ook veel mensen van buiten het dorp waren naar het Dorpsplein gekomen om te genieten van alle activiteiten en natuurlijk de gezellige sfeer. Al in de vroege ochtend waren de eerste vrijmarkt verkopers op pad om een mooi plekje uit te zoeken. Er volgende nog vele en ook de kramen en kofferbakverkoopplaatsen waren snel gevuld.

Volgens traditie opende voorzitter Henny Smorenburg de feestelijke dag samen met de bestuursleden van de Oranjestichting Wilhelmina op het podium. De heren Johan de Boer en Jaap Mol werden hierbij in het zonnetje gezet omdat ze benoemd waren tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Na de opening werd iedereen verrast door de flashmob van NL Dance op het plein. Daarna kon iedereen genieten van de verschillende orkesten van Harmonie Orkest Vleuten die dit jaar sinds lange tijd weer gezellig op het plein speelde. Ook Dansschool Dance Spirit trad op.

Met heel veel enthousiaste verkopers en kopers was het een gezellige en druk bezochte vrijmarkt. Burgemeester Jan van Zanen maakte een rondje op de vrijmarkt en genoot van het optreden van de Vleutense Bloaskapel. Aan het eind van de vrijmarkt was er de mogelijkheid om alle niet verkochten spullen inleveren bij de Emmaus Haarzuilens. Dankzij de Emmaus krijgen deze spullen alsnog een mooie bestemming.

Rondom de Schakel was het terrein van de kinderen. De kinderspelen van wijle Jan Bouwman werden in traditie voorgezet met behulp van de zeeverkenners van scouting Baracuda. Ook de springkussens werden druk bezocht door alle kleintjes. Onder het genot van een hapje en drankje werd deze geweldige dag afgesloten met een spectaculair optreden van de Vleutense Bloaskapel en band Xclusive Live! Het dorpsplein puilde uit van het enthousiaste publiek en er werd vol op gedanst door jong en oud.

Om er volgende jaar weer net zo’n onvergetelijke Koningsdag van te maken zoeken wij nog vrijwilligers die op deze mooie dag een paar uurtjes komen helpen! Ook is het bestuur op zoek naar een penningmeester. Meld je aan via info@oranjestichtingvleuten.nl